Feyenoord eindigt met maatschappelijk project ‘Feyenoord Forever’ op de tweede plaats van de Voetbal Geeft Prijs en ontvangt 30.000 euro van de VriendenLoterij. Via Feyenoord Forever richt Feyenoord zich met een programma dat vitaliteit en herinneringen samenbrengt op 55-plussers in Rotterdam.
De prijs wordt jaarlijks tijdens de Eredivisie Awards uitgereikt aan de eredivisieclub met het meest vernieuwende en impactvolle maatschappelijke project. De eerste plaats is voor Heracles Almelo. FC Groningen eindigt op de derde plaats.
Feyenoord Forever laat zien dat je nooit te oud bent om te bewegen, te herinneren en te verbinden. In de wijken organiseert de club beweegactiviteiten, terwijl in De Kuip beleefmiddagen plaatsvinden die fysiek en mentaal activeren. "Feyenoord Forever combineert fysieke en mentale gezondheid op een slimme manier en maakt goed gebruik van de kracht en uitstraling van de club. De jury waardeert de originaliteit van de keuze in doelgroep", aldus Geert Friebel namens de jury. “Het project sluit perfect aan bij het doel van de Voetbal Geeft Prijs: voetbal inzetten voor een gezonde, inclusieve en sterke samenleving."
Het publiek kon vorige maand stemmen op hun favoriete maatschappelijke project. De publiekstem en het oordeel van de jury, bestaande uit Aukje Geubbels (Manager MVO Eredivisie CV en Keuken Kampioen Divisie), Geert Friebel (Hoofd Marketing en Partnerships VriendenLoterij) en Aletha Leidelmeijer (Presentatrice ESPN), tellen allebei voor 50% mee in het eindoordeel.
Heracles Almelo gaat er met de eerste prijs vandoor en ontvangt 50.000 euro van de VriendenLoterij. Met het project 'Kleedkamersessies' opent de club letterlijk haar deuren voor gesprekken over mentale gezondheid. FC Groningen eindigt op de derde plaats en wint 20.000 euro. Met 'FamilieFit: Een Gezonde Leefstijl voor het hele Gezin' richt de club zich op gezinnen in de regio die al generaties lang kampen met armoede of gezondheidsproblemen. De volledige lijst van genomineerde maatschappelijk projecten en eredivisieclubs vind je op de website van ESPN.
Voetbal Geeft is een initiatief van de VriendenLoterij, in samenwerking met de Eredivisie CV en ESPN. Met deze competitie bieden zij eredivisieclubs de kans om een vernieuwend maatschappelijk project te realiseren en zo bij te dragen aan een gezonde, inclusieve en sterke samenleving. Sinds 2005 is de VriendenLoterij maatschappelijk partner van de Eredivisie. Door mee te spelen met de VriendenLoterij steunen deelnemers maatschappelijke projecten en de jeugdopleiding van hun favoriete club met minimaal 40% van hun inleg.