Nationale-Nederlanden (NN) gaat voor een periode van twee jaar een hoofdpartnerschap aan met Kunsthal Rotterdam. De samenwerking, die al sinds 2016 bestaat, wordt hiermee verder geïntensiveerd. Het doel is om meer mensen in contact te brengen met kunst en cultuur.
De nieuwe samenwerking sluit aan bij de ambitie van NN om een positieve bijdrage te leveren aan het mentaal welzijn van de maatschappij. Mariëlle Krouwel, Chief Marketing Officer van NN Group, benadrukt dat kunst en cultuur een positief effect hebben op het mentaal welzijn. De Kunsthal wordt door haar geprezen om de combinatie van hoogwaardige kwaliteit en laagdrempelige aanpak.
Kunsthal directeur Marianne Splint toont zich verheugd met de voortzetting van de samenwerking. Ze benadrukt het belang van sterke partners om de missie van de Kunsthal te kunnen verwezenlijken. De culturele instelling wil met een aansprekend programma kunst en cultuur toegankelijk maken voor iedereen.
Als onderdeel van het hoofdpartnerschap wordt op 28 maart 2025 de NN Art Award uitgereikt in de Kunsthal. Deze jaarlijkse prijs is bestemd voor een talentvolle kunstenaar die in Nederland is opgeleid en deelneemt aan de kunstbeurs Art Rotterdam. Van 15 maart tot en met 11 mei zijn de werken van de vier genomineerden te zien in de Kunsthal.
De Kunsthal, gevestigd in het iconische gebouw van Rem Koolhaas, organiseert jaarlijks meer dan twintig tentoonstellingen en diverse evenementen. De instelling heeft geen eigen collectie en kan daardoor vrij programmeren. NN, onderdeel van NN Group, zet zich als kunstsponsor in voor beeldende kunst, musea en muziek.