NS bouwt in 2026 verder aan de dienstregeling. Dit jaar borduurt men verder op eerdere wijzigingen met nieuwe frequentieverhogingen en rechtstreekse verbindingen. Zo wil NS op de plek waar doordeweeks de TienminutenSprinter rijdt tussen Dordrecht-Rotterdam-Den Haag Centraal, op zaterdag meer Sprinters gaan rijden. Daarnaast gaan reizigers in de vroege ochtend en late avond er opnieuw op vooruit.
Voor Zuid-Holland wil NS de volgende verbeteringen:
• Van 2 naar 4 Sprinters per uur tussen Den Haag Centraal, Rotterdam Centraal en Dordrecht op zaterdag tussen 10:00 uur en 20:00 uur.
• Extra Sprinter van Dordrecht naar Den Haag Centraal om 19:56 uur op maandag t/m vrijdag.
• Extra Sprinter van Den Haag Centraal naar Rotterdam Lombardijen om 20:11 uur op maandag t/m vrijdag.
• Extra Intercity van Rotterdam naar Dordrecht om 22:37 uur (dagelijks).
• Extra Intercity van Rotterdam naar Roosendaal om 00:51 uur op zondag t/m donderdag.
• Extra Intercity van Den Haag HS naar Rotterdam Centraal om 01:59 uur op vrijdag.
Elk jaar vraagt NS reizigersorganisaties en regionale overheden begin van het jaar om advies over de dienstregeling die in december ingaat. NS gebruikt deze adviezen om de plannen waar mogelijk te verbeteren. Daarna bekijkt spoorbeheerder ProRail of de wensen van NS passen op het spoor, waarbij zij ook rekening houdt met de wensen van andere reizigersvervoerders en goederenvervoerders. In het najaar wordt de definitieve dienstregeling dan bekendgemaakt.
Alle plannen voor de dienstregeling 2026 en meer informatie: https://nieuws.ns.nl/enkele-verbeteringen-in-dienstregeling-2026/