Veel Nederlanders hebben problemen met internet. Er hoeft maar een kleine wijziging te worden doorgevoerd die de gebruikelijke werkwijze voor mensen in de war brengt en men zit met de handen in het haar. Dat geldt ook voor het gebruik van de telefoon. Er zijn nog steeds generaties die niet met alle moderne communicatiekanalen zijn opgegroeid, maar van wie wel wordt verwacht dat ze in het huidige patroon meedraaien. Vodafone/Ziggo organiseert voor hen sinds kort Digitale Inloopuren.
Die vinden plaats in alle winkels van VodafoneZiggo in Rotterdam. Op dinsdag tot en met vrijdag staan medewerkers van het telecombedrijf van 10.00-12.00 uur klaar om persoonlijke hulp te bieden. Iedereen is welkom met vragen over onder andere veilig internetten, UEFA Europees voetbal streamen via de Ziggo GO app en het aanmaken van een Ziggo Sport Free account hiervoor.
Tijdens de Digitale Inloopuren hebben medewerkers extra tijd om klanten en niet-klanten, waaronder ook veel ouderen, te helpen met digitale vragen. Onderwerpen variëren van het instellen van een groter lettertype op een telefoon tot het downloaden van apps en PDF's. Medewerkers helpen ook met vragen over UEFA Europees voetbal kijken. Vanaf nu streamen niet-Ziggo-klanten namelijk wedstrijden van Nederlandse clubs met de Ziggo GO app.