De Jongere Ouderen Unie in de gemeenteraad van Rotterdam heeft het stadsbestuur vragen gesteld over de voortdurende klachten over vervoersbedrijf Trevvel. Een recente reportage van Open Rotterdam bracht naar voren dat een Rotterdamse man drie uur moest wachten op een voertuig van Trevvel. Deze situatie leidde tot een stortvloed aan klachten over het vervoersbedrijf, die door veel mensen afhankelijk van dit vervoer werden gedeeld. Volgens de Jongere Ouderen Unie zijn er al jarenlang problemen bij zowel het leerlingenvervoer als bij het vervoer van ouderen, die door fysieke beperkingen afhankelijk zijn van Trevvel.
Wat de Jongere Ouderen Unie vooral zorgen baart, is het gebrek aan opvolging van klachten. Volgens meldingen zouden reizigers het gevoel hebben dat klachten indienen weinig zin heeft en dat ze beter geen opmerking kunnen maken uit angst om door de chauffeur achtergelaten te worden. De fractie geeft aan dat, ondanks jarenlange kritiek, de problemen niet zijn opgelost en dat deze voortdurende serviceproblemen vragen oproepen over de geschiktheid van Trevvel voor toekomstige aanbestedingen.
De Jongere Ouderen Unie wil dat het college van burgemeester en wethouders inzicht geeft in de omvang van de klachten en vraagt of deze problemen aansluiten bij wat zij zelf van reizigers te horen krijgen. Daarnaast willen ze weten of het stadsbestuur maatregelen overweegt om de getroffenen tegemoet te komen en of er vertrouwen is dat Trevvel ondanks de problemen in aanmerking kan komen voor een nieuwe opdracht.