Overslaan en naar de inhoud gaan

ING lanceert hulpdienst ‘Samen Digitaal’ voor klanten met digitale vragen

Werk & Inkomen
07/11/2024, 10:29

ING heeft de nieuwe hulpdienst ‘Samen Digitaal’ gelanceerd, gericht op klanten die moeite hebben met digitaal bankieren. Deze dienst biedt persoonlijke begeleiding aan mensen die zich onzeker voelen over hun vaardigheden in de digitale bankomgeving. Vooral voor ouderen en andere kwetsbare groepen kan het bijhouden van de snelle digitalisering een uitdaging zijn. ING speelt hierop in door laagdrempelige ondersteuning aan te bieden, waarmee klanten vertrouwen kunnen opbouwen in hun online bankvaardigheden.

 

De nieuwe dienst is telefonisch bereikbaar op een speciaal nummer: 020 22 88 835. Klanten kunnen van maandag tot en met vrijdag terecht bij ING-medewerkers die hen stapsgewijs begeleiden bij digitale bankzaken. De medewerkers helpen klanten om hun eigen apparaat beter te begrijpen en digitaal bankieren op een veilige manier onder de knie te krijgen. De hulpdienst is bedoeld voor allerlei vragen, van het inloggen op de mobiele app tot het overmaken van betalingen en het beheren van rekeningen. Hiermee richt ING zich op een brede doelgroep die wel online wil bankieren, maar hierin nog ondersteuning nodig heeft.

 

Met de hulpdienst ‘Samen Digitaal’ wil ING bijdragen aan de inclusiviteit van digitaal bankieren, een proces dat door de banksector de afgelopen jaren sterk is versneld. Veel bankfilialen zijn gesloten, en de overstap naar digitale diensten is hierdoor voor klanten onvermijdelijk geworden. Voor sommige klanten, waaronder ouderen en mensen met beperkte digitale vaardigheden, kan deze verandering echter een struikelblok zijn. De nieuwe dienst moet deze groep helpen om zelfredzaam te worden in de digitale wereld, zonder dat zij hiervoor direct afhankelijk zijn van derden.

 

Naast de telefonische hulp biedt ING ook informatie over lokale workshops voor klanten die hun digitale vaardigheden verder willen ontwikkelen. Deze workshops worden op verschillende plekken georganiseerd en geven praktische handvatten om digitaal bankieren nog beter onder de knie te krijgen. ING werkt hierin samen met maatschappelijke organisaties en lokale partners om de toegankelijkheid van digitaal bankieren te vergroten. Voor deze workshops kunnen klanten contact opnemen met de hulpdienst, die hen helpt een geschikte locatie en datum te vinden.

 

De ouderenbonden ANBO en PCOB verwelkomen het initiatief van ING. Volgens de organisaties is ‘Samen Digitaal’ een positieve stap voor klanten die zich minder zeker voelen in de digitale omgeving. Veel ouderen hebben moeite om mee te komen met technologische veranderingen en staan onder druk om zich aan te passen aan de digitale ontwikkelingen van banken. De nieuwe dienst moet hen helpen om de controle over hun financiële zaken te behouden en een gevoel van zelfstandigheid te versterken.

 

ING zet met deze service een stap naar inclusievere dienstverlening, die ook minder digitaal vaardige klanten in staat stelt om veilig en zelfstandig hun bankzaken te regelen. De dienst benadrukt het belang van begeleiding en persoonlijke aandacht in de digitale transitie die banken momenteel doormaken.

man op mobieltje
0 Reacties
Delen
Opslaan
Current user profile picture.
Gerelateerde news

Burgerpanel Rotterdam wil VeiligSamen app in wijken   

Rotterdam

Het Burgerpanel Rotterdam heeft wethouder Lansink-Bastemeijer geadviseerd positief te reageren op haar voorstel om in Rotterdam zo snel mogelijk een VeiligSamen app in gebruik te nemen. De baas van de boa’s in Rotterdam heeft maximaal acht weken de tijd gekregen om op het voorstel te reageren. De VeiligSamen app moet worden gebruik in samenhang met die... Lees meer

6 Reacties
Delen
Opslaan
Current user profile picture.

D66: biedt sekswerkers hulp bij bestaanszekerheid 

Rotterdam

Rotterdamse sekswerkers hebben te maken met stigmatisering, psychische en fysieke belasting, onveilige werksituaties en beperkte toegang tot passende ondersteuning. Daarnaast blijkt dat begeleidingstrajecten vaak onvoldoende aansluiten op de behoeften van sekswerkers en regelmatig te vroeg worden beëindigd, terwijl langdurige en integrale begeleiding... Lees meer

0 Reacties
Delen
Opslaan
Current user profile picture.

Sonja Hulstkamp wint publieksprijs met ‘Merel van de Muzen’

Rotterdam

In het wijkcentrum Romeynshof is het werk van lokale kunstenaars de afgelopen weken massaal bekeken door bezoekers van de expositie “Muziek”, georganiseerd door Kunstkring Prins Alexander. Tijdens het bijbehorende kunstconcours brachten meer dan 250 mensen hun stem uit, wat uiteindelijk leidde tot de uitverkiezing van Sonja Hulstkamp als winnaar van de... Lees meer

6 Reacties
Delen
Opslaan
Current user profile picture.