Overslaan en naar de inhoud gaan

Kerstpakketten worden ook steeds duurzamer – saai? 

Participatie
17/12/2024, 08:28

Ben jij gewend om een kerstpakket vol lekkernijen te krijgen? Dan bestaat de kans dat je dit jaar verrast wordt met iets anders. In de zoektocht naar het perfecte kerstpakket zijn bedrijven dit jaar namelijk massaal afgestapt van de traditionele pakketten vol chocolade en flesjes drank. In plaats daarvan draait alles in 2024 om duurzaamheid, luxe én een persoonlijke touch. Profipack deed onderzoek naar de trends voor kerstpakketten.

 

Duurzaamheid is een must. Wat in eerdere jaren nog een bijzaak was, is nu hét criterium bij het samenstellen van kerstpakketten. 68% van de bedrijven kiest dit jaar voor duurzame opties: gerecyclede verpakkingen, herbruikbare items en lokaal geproduceerde producten zijn helemaal in. Ook zijn digitale cadeaubonnen dit jaar weer favoriet onder de werkgevers. 


Bedrijven beginnen steeds eerder met de voorbereidingen voor kerstpakketten. Al in de zomermaanden gaat de zoektocht naar het ideale pakket van start, met een opvallende piek in juni. Deze vroege start is essentieel voor bedrijven die hun pakketten willen personaliseren en unieke producten willen kopen. Door op tijd te beginnen, zijn er genoeg mogelijkheden en kunnen bedrijven inspelen op de nieuwste trends. Het resultaat? Een perfect samengesteld kerstpakket dat precies op tijd klaar staat om medewerkers te verrassen!

 

De kans is groot dat je dit jaar meer plantaardige producten in je kerstpakket zult vinden dan in voorgaande jaren. Vleespakketten verliezen maar liefst 39% van hun populariteit, terwijl vegan kerstpakketten juist met 39% groeien. Steeds meer bedrijven kiezen voor duurzame en diervriendelijke alternatieven, wat betekent dat medewerkers zich kunnen verheugen op een groener kerstfeest dan ooit tevoren. Wie dacht dat kerst altijd om vlees draait, heeft het mis!

 

Dit jaar kunnen kerstpakketten nét dat beetje extra luxe bevatten. Want het gemiddelde budget per werknemer is met 7% toegenomen ten opzichte van 2023, naar €45,-. Vooral in sectoren zoals IT en consultancy wordt er flink uitgepakt, met een gemiddeld budget van €60,- per pakket. Luxe en personalisatie zijn dé trends van dit seizoen, bedrijven willen hun medewerkers niet alleen verrassen, maar ook echt laten merken dat ze gewaardeerd worden. Denk aan zorgvuldig samengestelde pakketten, van hoogwaardige producten tot gepersonaliseerde items die de ontvanger echt aanspreken. 

 

En het is blijkbaar nooit te vroeg om te beginnen met de voorbereidingen, want bedrijven beginnen in de zomer al met het uitzoeken van kerstpakketten. Werkgevers hebben ontdekt dat vroeg beginnen essentieel is om de beste en meest gepersonaliseerde pakketten samen te stellen. Door in juni al te beginnen met plannen, kunnen ze optimaal inspelen op de laatste trends en zorgen ze ervoor dat alles op tijd klaar is voor een stressvrije kerst.

kerstfeest
0 Reacties
Delen
Opslaan
Current user profile picture.
Gerelateerde news

Raadslid Denk ontfermt zich over kwetsbare vrouwen

Rotterdam

Naoufal Akhatab van Denk – het jongste raadslid van Rotterdam – doet mee aan de ontferming van vrouwen in extreme kwetsbaarheid en wil van zorgwethouder Buijt weten hoe voorkomen kan worden dat zij als daklozen in de mensenhandel terecht komen.‘’Deze vrouwen kampen niet alleen met dakloosheid, maar vaak ook  in combinatie met verslaving,... Lees meer

0 Reacties
Delen
Opslaan
Current user profile picture.

Rotterdam groeit. Nu leefbaar houden in beperkte ruimte

Rotterdam

Rotterdam groeit. Steeds meer mensen willen hier wonen, werken en leven. Dat is goed voor de stad. Maar het betekent ook dat er slimme en soms lastige keuzes nodig zijn. Want de ruimte is schaars. De gemeente Rotterdam wil voldoende woningen bouwen, meer groen toevoegen, het verkeer laten doorstromen en zorgen dat er plek blijft om elkaar te ontmoeten. Met... Lees meer

0 Reacties
Delen
Opslaan
Current user profile picture.

Rotterdam geeft subsidie voor betere digitalisering

Rotterdam

Werk, onderwijs, zorg en sociale contacten vinden steeds vaker online plaats. Voor veel mensen biedt dat kansen, maar niet iedereen beschikt over voldoende digitale vaardigheden om mee te kunnen komen. Met het programma Digitale Inclusie wil de gemeente Rotterdam de digitale kloof dichten. Zo vergroten we de zelfredzaamheid en weerbaarheid van Rotterdammers... Lees meer

0 Reacties
Delen
Opslaan
Current user profile picture.