Overslaan en naar de inhoud gaan

Met e-Tol de Blankenburgtunnel in 

Rotterdam
01/11/2024, 09:19

Op 7 december gaat de nieuwe A24/Blankenburgverbinding open. Het is de eerste snelweg in Nederland waar weggebruikers elektronisch tol gaan betalen. Oftewel e-TOL. Men hoeft hierdoor niet te stoppen bij tolpoortjes, maar kan zo doorrijden. 


De A24/Blankenburgverbinding verbetert de bereikbaarheid in de regio. De snelweg verbindt de A15 bij Rozenburg met de A20 bij Vlaardingen. Alle weggebruikers moeten tol betalen voor de A24/Blankenburgverbinding. Het tolbedrag voor personenauto’s, (elektrische) bestelauto’s en motorrijders is €1,51 per rit. Voor vrachtwagens en andere zware voertuigen is dit €9,13. Voor aanhangers, caravans en opleggers hoeft men geen extra tol te betalen.

Automobilisten kunnen zich nu al aanmelden om automatisch tol te betalen op e-tol.nl. Wie niet voor automatisch betalen kiest, kan je ook maximaal 7 dagen voor of binnen 3 dagen (72 uur) na de rit online tol betalen op e.tol.nl. 

Voor e-TOL zijn er meerdere aanbieders met wie je als weggebruiker een overeenkomst kunt afsluiten om automatisch tol te betalen. Dat kan nu al bij MOVE-IZI. Vanaf november kun je je ook aanmelden bij Flitsmeister. Mogelijk komen er in de toekomst nog meer aanbieders bij. 


De Rijksoverheid verwacht dat tolheffing op de A24/Blankenburgverbinding maximaal 25 jaar duurt. De verwachting is dat je als weggebruiker maximaal 25 jaar tol betaalt voor de A4/Blankenburgverbinding. Momenteel is nog onzeker hoe lang dit precies duurt. Dit is onder andere afhankelijk van het aantal gebruikers. Het doel is om €392 miljoen aanlegkosten voor de A24/Blankenburgverbinding terug te verdienen. Want voor de aanleg kon de Rijksoverheid niet genoeg geld vrijmaken. Als dit bedrag is voldaan, beëindigt de Rijksoverheid de tolheffing.

snelweg met tolcamera's
0 Reacties
Delen
Opslaan
Current user profile picture.
Gerelateerde news

158 miljoen voor verplaatsing spooremplacement IJsselmonde

Rotterdam

Rotterdam ontvangt een bijdrage van € 158 miljoen van het rijk voor de verplaatsing van het spooremplacement IJsselmonde. Gemeente en Havenbedrijf investeren samen 169 miljoen. Daarmee verdwijnt een groot spoorcomplex midden in de stad en komt ruimte vrij voor woningbouw, een nieuw station en de uitbreiding van het Varkenoordsepark. Een belangrijke stap... Lees meer

13 Reacties
Delen
Opslaan
Current user profile picture.

Razzia herdenking verdient gemeentelijke ondersteuning

Rotterdam

De herdenking van de Razzia van Rotterdam (en Schiedam) waarbij tijdens de Tweede Wereldoorlog circa 50.000 mannen en jongens van 17 jaar en ouder werden afgevoerd voor werkinzet in Duitsland, van wie ongeveer 2.000 nooit zijn teruggekeerd, is een particulier initiatief en verdient volgens raadslid Ellen Verkoelen van de Jongere Ouderen Unie ruimhartig... Lees meer

0 Reacties
Delen
Opslaan
Current user profile picture.

Geen boa’s als lokagentes in Rotterdam

Rotterdam

De Rotterdamse politie zet geen boa’s als lokagentes in tegen straatintimidatie. Dat komt door de uitspraak van de rechter, die deze opsporingsmethoden te ver vindt gaan. Ook in de pilot – die al een veroordeling opleverde – is dit specifieke hulpmiddel stopgezet in alle gemeenten die aan de proef deelnamen. Wel heeft wethouder Lansink-Bastemeijer... Lees meer

0 Reacties
Delen
Opslaan
Current user profile picture.