Overslaan en naar de inhoud gaan

Woonwinkels scoren slecht op 'beste service' in nieuwe onderzoek

Participatie
22/10/2024, 08:45

Uit een grootschalig onderzoek van Multiscope, waarin ruim 5.700 Nederlanders werden ondervraagd, blijkt dat woonwinkels van alle subbranches binnen de woonbranche het slechtst scoren op de waardestrategie 'beste service'. Gemiddeld kregen woonwinkels een score van 3,27 op dit gebied, terwijl veel consumenten juist aangeven dat goede service voor hen een van de belangrijkste factoren is bij het kiezen van een woonwinkel. Dit geeft aan dat er nog veel ruimte is voor verbetering op het gebied van klantgerichtheid in deze sector.

 

Ondanks de algemene lage score binnen de branche, is Hubo een duidelijke uitzondering. Met een score van 3,67 wordt Hubo gezien als de beste partij in de woonbranche op het gebied van service. Klanten waarderen de persoonlijke benadering en uitstekende dienstverlening van Hubo. Hoewel slechts 15% van de markt in de bouwbranche zich specifiek richt op service, weet Hubo zich in deze niche sterk te positioneren.

 

Een ander opvallend resultaat uit het onderzoek is het positieve verband tussen 'beste service' en 'geloofwaardigheid'. Bedrijven die goed scoren op service worden door klanten ook als geloofwaardiger ervaren. Dit betekent dat het verbeteren van de service niet alleen bijdraagt aan klanttevredenheid, maar ook aan het vertrouwen dat consumenten hebben in een merk of winkel.

 

Het onderzoek maakt gebruik van het Treacy en Wiersema model, dat stelt dat bedrijven zich moeten positioneren op een van drie gebieden: product leadership (beste product), customer intimacy (beste service) of operational excellence (beste proces). Bedrijven die een duidelijke focus kiezen, zoals Hubo met service, kunnen zich hierdoor onderscheiden in een competitieve markt.

 

De bevindingen zijn afkomstig uit het onderzoek 'Uitblinkers Woonbranche' van Multiscope, een specialist in online marktonderzoek. Het onderzoek richt zich op de waardestrategieën van de grootste partijen in de woonbranche en biedt waardevolle inzichten voor bedrijven die hun klantgerichtheid willen verbeteren.

woonwinkel
0 Reacties
Delen
Opslaan
Current user profile picture.
Gerelateerde news

Koepel Gepensioneerden waarschuwt voor ondermijning koopkracht senioren

Werk & Inkomen

De Koepel Gepensioneerden maakt zich zorgen over de koopkracht van ouderen. De organisatie wijst erop dat senioren al jarenlang onderaan de koopkrachtlijstjes bungelen. Toch verschijnen er steeds vaker berichten die de financiële positie van gepensioneerden in een rooskleuriger licht stellen.De Koepel zet zich in voor verschillende doelen. Het gaat om het... Lees meer

0 Reacties
Delen
Opslaan
Current user profile picture.

Jury Kunstconcours 2025 kiest werk Lou de Wit als winnaar

Rotterdam

Op maandag 6 oktober 2025 heeft de vakjury alle 40 kunstwerken voor het Kunstconcours 2025 bekeken en beoordeeld. De jury bestond uit Han Goan Lim, visueel kunstenaar te Rotterdam en jurylid voor kunstmanifestaties, Henk ten Hoopen, voorzitter Stichting Beeldende Kunst Zuidplas, en Raoul Locht, directeur van Kunst Collega's BV en voorzitter van Stichting... Lees meer

12 Reacties
Delen
Opslaan
Current user profile picture.

Rotterdammers iets negatiever over betaald voetbal dan vorig jaar

Rotterdam

De gemeente Rotterdam heeft in opnieuw onderzoek gedaan naar de houding van inwoners tegenover betaald voetbal. Uit de Omnibusenquête blijkt dat Rotterdammers iets kritischer zijn geworden over voetbal in hun stad vergeleken met vorig jaar, maar dat een meerderheid nog altijd positief is. De enquête, die de naam 'Rotterdammers en hun stad' draagt, werd... Lees meer

0 Reacties
Delen
Opslaan
Current user profile picture.